20
Feb
09

Life In Technicolor

Snart är det 3 års jubelium för bloggen. Att det ändå hölla på så länge är det coolt. Jag trodde aldrig att jag hade så mycket att skriva men nu för tiden är det brist på tid som hejdar. Och sen jag blev av med min laptop så har jag inte skrivit lika flitigt när på språng. Jag har däremot skaffat en ny leksak som har allt jag behöver. Kan läsa mina e-post, blogga, läsa tidningar på nätet, har GPS, jag kan surfa. Touch skärmen och interfacet är helt underbar. Länge gick jag i Iphone tankar men trots sina fördelar är mobil delen av Iphone 3G fortfarande långt ifrån de andra storka aktörers gränsnitt. Så jag köpte istället en Ipod Touch. Blåtand hörlurar med fjärr och mic och jag behöver inte ta fram verkan mobil eller den. Jag kan ha mobilen i fickan, hörlurar i örat. Lyssna på musik, höja/sänka/pausa/byta låt. Och om det ringer avbryterden musiken och jag svarar med svars knappen och sen när jag lagt på fortsätter musiken. Den här helgen fick Ziva en lek kamrat hem. Jag tar hand om Jackie en 3 månaders Rottis valp. Hon är stor flicka redan. Väger nästan 15 kilo, dubbelt så mycket som Ziva. En tjekompis som skulle till London över helgen lämnade henne hos mig. Hon och Ziva gjorde upp om vem som bestämde redan vid första mötet. Och efter det vart det mågra makt kamp hemma men Ziva visade vem som bestämmer och är äldst. Så hon blev Jackies ledare. Ganska imponerande att se Ziva så stark och ändå lugn och behärskad. Hon sa till när det behövdes och försvarade sig bra. Och när Jackie kaxade så satte Ziva henne på plats. Trots storleks skillnaden så vann Ziva alla maktkamp eller så gav Jackie upp istället och sökte skydd hos mig. Och man fick se en annan sida av Ziva. Hon är riktigt svartsjuk/avundsjuk. Så fort jag klappade Jackie för hon gjort ngt bra eller bara ville visa henne lite kärlek sprang Ziva och klämde sig i mellan och krävde uppmärksamhet, samtidigt som hon visade tänder till Jackie. 

JackieZiva

Beyonce – Broken Hearted Gril 

http://www.youtube.com/watch?v=Jne8CysxT38


0 Responses to “Life In Technicolor”



  1. Kommentera

Kommentera

