25
Jan
09

Hating the player that is good at the game

Hur fan hamnde jag här? För länge sen hängde jag upp manteln och svor av player rollen. Det var helt enkelt inget för mig, åtminstone inte längre. Men tiden och tillfälligheter samt livets uppgång och fall har lett till att jag återigen tillbaka på kött marknaden. Dessvärre så mår jag sämre efter varje vunnen trofé. Ibland räcker det nästan att veta att jag kan få den personen. Resten är mindre intressant. Det är så tragisk att träffa så fina mäniskor men på ack så fel sätt och märka att nej jag kan inte se migsjälv i ett förhållande. Det är själva jakten och inte fångsten som är roligt. Jag var ute med två tjejer som jag träffar men plocka upp en tredje. För att göra saken ännu mer spännande gjorde jag det på det fräckaste sättet, bara gå fram och börja kyssa tjejen i frågan. De flesta tror att en sådan handlig skulle sluta med högljuda protest eller kanske en örfil. Nej, händer mer sällan än ni tror. Jag tror det har med sinnes ställningen hos en själv att göra. Något jag lärde mig efter att ha läst massa hundbäcker och gått på hundkurser. Om du vill få din hund att göra något kan du inte prata med hunden, men du kan föreställa den göra just det du vill och med kropps språk och mental styrka åstadkomma det. Nu fungerar inte människor som hundar men teorin verkar fungera. Det är precis vad jag gör, ser det hända i huvudet och sen agerar. Tre sekunder är allt som behövs. Jag bara ler, får jag tillbaka ett leende går jag fram och greppar tag på personen och kysser henne. Det här var Marjans förslag från första början. Hon föreslog på skoj att på nyårsafton skulle jag ta tag i närmaste personen och kyssa denna på 12-slaget då jag inte hade någon att kyssa. Och så började det hela. Nu har det blivit som en utmaning och jag höjer ribban hela tiden för att göra det mer spännande. Nästan går runt och hoppas att någon ska protestera eller reagre negativt. På Chris Browns efterfest på Ambassadeur var det till och med två som föll offer för min fräcka spel. Jag frågade inte ens efter namnet på den första. Bara vände på klacken och gick vidare. Jag tror om jag verligen ville få ett riktigt utspel kunde jag alltid prova tricket på min exes syster, ha ha. Som vanligt är jag ute för att ha roligt. Undviker bråk, drama och otrevliga människor. Men drama söker sig alltid till mig på ett eller annat sätt och lyckas hitta mig. Men är man politisk korrekt och bara håller sig neutral, lugn och håller med vad personen i frågan säger för att få reaktion av dig, så kan man nästan alltid komma undan. Det är ett Jeddi mind trick, de laddar med skarp ammunition och skjuter, det du kan göra är bara stå kvar och låtsas att det som sägs är på, ett för dig främmande språk. Du kan då och då ge lite positiv feedback och skaka på huvud bekräftande. Det är också något jag plockat upp i hundböcker. Ponera att en stor aggresiv hund springer emot dig skällande. Det sämsa du kan göra är backa, springa iväg, titta på hunden eller göra läten. Följ de tre budorden som alla förespråkar i möte med en för dig okänd  hund och du klarar dig. För det första, stå fast vi din punkt. Om möjligt ta ett steg fram och blås bort all räddsla. Hundar kan lukta sig till det. Följ tre budorden som lyder, NO TOUCH, NO TALK, NO EYE CONTACT. 99 fall av 100 attackerar inte hunden, utan bara markerar högljut för att visa dominans. Står du fast så slutar den skälla efter ett tag för ni ses som lika och tar du ett steg fram så har du bara gjort anspråk på mer revy. Och jag blir mer och mer övertygad över min mentala hälsa och styrka för varje dag som går. Jag kan inte bli hunsad till bråk eller göras upprörd. All ilska och otrevligthet bara studsar bort jag står kvar leende. Ah nu ska jag samla krafter inför nästa weekends festande i GBG.

Så lyssna på det här medans jag går ut med vovven. Armin Van Buuren
http://www.youtube.com/watch?v=TxvpctgU_s8


0 Responses to “Hating the player that is good at the game”



  1. Kommentera

Kommentera

