14
Dec
08

See you in my nightmares

I natten hör jag migsjälv snacka i sömnen ibland. Den sorgligast historian någonsin berättat. Någonstans på vägen genom livet, förlorade jag mitt hjärta till en kvinna så kall och hjärtlös. Att hon var tvungen att konsumera mitt hjärta och själ för att kunna leva. Jag hade stort hjärta och oändlig kärlek men det räckte inte till. Som en vampyr som suger upp sina offers blod gick hon vidare när det inte fanns något mer hos mig att konsumera. Hur kunde hon vara så hjärtlös? Hur kunde hon vara så kall att hon kunde få vinter att kännas som vår? Passa dig nu och kom ihåg vem du pratar med. Jag menar efter allt som vi gått igenom och efter all skit du utsatte mig för så vet jag nog vad du går för. Jag vet nu om saker som du inte ens berättade för mig. Visst gjorde jag mina misstag men det var det gamla jag. Många gånger kom du tillbaka och sa att du ville visa mig ditt nya jag. Men det visade sig bara vara en fasad du satt upp. Så om jag nu går runt som om jag inte känner dig så gör jag det med all rätt. För inners inne känner jag inte dig alls. Så du har någon ny nu, och har massa nya vänner. Men i slutändan kommer det bli riktigt ensamt. Hur kan någon undgå att se att du är egentligen Dr. Evil i ett vacker skepnad. Du tog fram de sämsta sidor av mig vissa stunder. Sidor som jag inte visste jag hade. Jag bestämde mig för länge sen att du och jag ska aldrig mer prata. Och jag kommer inte sluta, jag kommer inte ändra mig, kommer inte låta dig sakta ned min framfart. För jag redan vet hur det skulle gå. Du springer omkring och skryter för alla hur du lämnade mig för ett bättre liv. Och de håller med och säger att de fattar inte vad du någonsin såg i mig. Vänta ett tag och du kommer få se, att du kommer aldrig hitta någon bättre än mig. Prata, och prata, snälla lägg bara av. Jag om inte någon vet vad jag fått gå igenom med dig, och vad fick ut av min tid med dig. De vet inget om mig och de vet inte hälften av vad du utsatt mig för. Så jag har något nytt för dig att göra, jag tycker du ska fortsättningsvis hata mig. Lämna allt precis så fel som du gjorde för du kommer aldrig kunna göra rätt för dig.

Kanye West – http://www.youtube.com/watch?v=MBazBJstG40


0 Responses to “See you in my nightmares”



  1. Kommentera

Kommentera

