10
Dec
08

Baby teeth, a puppy cool as ice

Bevakar ifall is skulle poppa ut
Bevkar ifall is skulle poppa ut

Tappat 2 upp och en ned

Idag upptäckte jag att Ziva tappat 3 av sina baby tänder. Man ska kontrollera tänderna lite då och då. Typ en gång i veckan för att se att allt står rätt till. Eventuellt borsta lite för att dels hjälpa att det kliar och dels för att hunden inte ska få dålig andedräkt. Ziva har inte det problemet ännu för hon tuggar Dentastix. Jag såg att hon har börjar få två nya kindtänder och sen tappat tre av sina pytte små nålvassa framtänder. Jag letat förgäves men inte hittat en enda. Ska försöka ta bort en själv för jag såg att en annan satt också löst. Ville ta kort på hennes mun men just nu är hon på lekhumör och jag har bara två händer. Man behöver hålla munnen öppen och dra bort läpparna för att kunna ta kort på framtänderna. Nå en annan rolig bild med en rolig historia. För några dagar sen så stod jag framför frysen och skulle ta is för att göra en drink. Isen ploppade ut, in i glaset och ut igen på marken. Ziva hoppade fram som en liten tjuv och tog den. Nu förtiden står hon och väntar ivrigt för att jag ska ta is eller så ser jag att hon sitter och väntar ifall is skulle ramla ut av sigsjälv. Lite då och då låter is maskinen i frysen när den gör ny is och fyller i behållaren. Ha ha vilken cool hund.

 

 Puppy Teath : http://www.expertvillage.com/video/116585_caring-puppy-teeth-ears-nails.htm


0 Responses to “Baby teeth, a puppy cool as ice”



  1. Kommentera

Kommentera

