09
Dec
08

Another bedtime notes on the new wordpress UI

Jag är en person, en son, en bror och en vän till många. Det finns de som ännu inte lärt känna mig fast de haft chansen. Och det finns de som ännu inte fått chansen. Och vissa som kommer inte få chansen. Och det finns de som fick chansen och sabbade det. Ibland sitter jag och undrar hur det skulle vara om man en dag helt plötsligt inte skulle finnas. För att veta vilka intryck man haft i folks liv man berört och vilka konsekvnecer skulle det medföra i de runt omkring mig. Hur skulle min värld reagera? Hur skulle det vara om jag inte är här längre? Vad jag än skulle tänka skulle säkert vara långt ifrån sant. Död är inte romantisk, även om många berättelser från förr och nu vill få dig att tro. Sorg är som havet, den är djup, mörk och ibland större än oss alla. Smärtan är som en tjuv i natten som stjäl dina drömmar och sömn. Den är tyst, den smyger sig på dig. Den är ihärdig och orättvis. Den försvagas dock med tid, tro, hopp och kärlek. So kanske du inte känner mig men jag vet att den dagen jag inte finns längre i ditt liv, kommer du avundas av mig och de omkring mig. För du kommer se hur alla de vars liv jag berör, skulle märka min frånvarå. Så du kommer se att jag gjorde någon skilland, att jag spelade roll. Och du kommer se att jag var och är älskad.

Depeche Mode – Try walking in my shoes : http://www.youtube.com/watch?v=UGs6rkKf-lk


0 Responses to “Another bedtime notes on the new wordpress UI”



  1. Kommentera

Kommentera

