04
Dec
08

Doggy dreams

Man har ju funderat på det, man har läst om det och nu har jar upplevt det. Till och med hundar drömmer. Och det kan även vara mardrömmar. Jag satt och kollade på TV, min bebis sov i sin säng i arbetsrummet. Under reklamen stänger jag ljudet. Rätt som det är hör jag henne gråta och låta konstigt. Nästan visslande läten. Jag rusar till arbetsrummet och ser att hon ligger i sin säng och trampar i luften. Jag vart vettskrämd, tänkte hon måste ha satt något i halsen eller något. Hela vårt korta tid med varandra rusade förbi i mitt minne och jag skyndade mig till hennes säng för att sen väcka henne från vad jag tror var en mardröm. Hon vart lite reserverad mot mig, groggig men sen extremt gosig. Så jag kramade om henne som om hon vore en unge. Med hennes framtassar runt min hals och henne tätt på min bröstkorg. Och hon fick somna om i min famn. Medans hon sov så satt jag och önskade mig en dotter. Missförstå mig inte, jag älskar Ziva och inget kan ersätta henne. Men jag vill fortfarande ha barn. En dotter som liknar både mig och sin mamma. Som jag kan älska som hennes mamma. Som är lika vacker som henne, lika smart, krånglig, oemotståndligt men åndå framfusig och tidvis frustrerande. Som jag kan titta på så fort jag saknar hennes mamma. Nu har nog överget ämnet doggy dreams och är på mina egna drömmar.

Sugerbomb – Hello http://www.youtube.com/watch?v=qer498uC0jc


0 Responses to “Doggy dreams”



  1. Kommentera

Kommentera

