03
Dec
08

We have haters of all kind

Man får tydligen inte ha sin bil i fred i Stockholm. Har man snygg bil måste man sätta ett par vakthundar runt den så fort man parkerar den ute. Jag hittade inte P-skivan och bara för det fick jag 450 kr böter. Fine har man sån otur att de kommer under just den halvtimmen jag stod där så får jag väl ta det, fast de hade bara väntat i 5 minuter. Men att sen komma och mötas av repor runt hela bilen är inte alls lika kul. Någon hade fått för sig att det skulle vara snyggt att ta nyckel och dra den runt min bil. Motorhuven, väster framskärm, vänster dörr och vänster bakskärm har fått djupa spår. Så djupt att man ser metallen. Och jag begriper inte vad som pågår i deras huvud när de gör en sådan grej. Det är inte så att jag fick bilen skänkt från ovan. Jag har jobbat och kämpat för att kunna köpa den. De kan väl göra detsamma om de är så jävla avundsjuka. Skippa några måltid i veckan, rök och drick mindre kanske ni också kan ha råd.

Jävla noller, ni kan väl vara hur avundsjuka ni vill. Jag har råd att köpa en sådan bil, äga den, köra den och laga det. Vi har misslyckade idioter som hatar framgångsrika av alla grader. Vad vi kan göra som normal funtade människor är att ignorrera och replikera med extrem vänlighet så de skäms inners inne fast de inte vill medge det. Fast nu är jag inte lika sugen på att köpa ny bil nästa år. Mest är det för att ha plats för hunden där bak. Hon kan inte sova i mitt knä. Redan nu börjar hon bli för stor. Så jag hade tänk att det skulle bli en Kombi/Jeep/Coupe. Ingen riktigt familjebil men ändå rymligt. Finns så klart bara ett märke..

Sports Activity Coupé

Sports Activity Coupé

Fakta om BMW X6


0 Responses to “We have haters of all kind”



  1. Kommentera

Kommentera

