29
Nov
08

Covered up with a smile I had learned to fake

200811296232Idag fick Ziva sin första diplom. VI har nu klarat första kursen tillsammans. Det här var Valpkurs, vardagslydnad. Nästa blir vardagslydnad del 2, där man lär hundar lite mer kommando som är svårare att lära som till exempel att kunna styra de utan att ha koppel. Det finns massor av roliga kurser man kan ha med en aktiv hund, vilket Ziva är. Till sommaren ska vi gå på Aglity kurs. Där får hunden och hussen/matten gå igenom en hinderbana tillsammans på tid. Felsteg kostar poäng. De hundar som oftast vinner är just Jack Russels. För de är snabba, smarta och väldigt smidiga. Nå jag förväntar mig inte att Ziva ska ta hem någon pokal iår. En annan rolig grej med henne är att hon gillar att sitta bredvid mig och titta på TV. Hon blir så koncentererad  att man kan vifta med handen framför nosen men hennes blick är fäst vid TV. Bästa var när i en reklam fanns med en skällande hund. Då ställde hon sig på alla fyra och börja morra. Jag visste inte om jag skulle skratta eller bli allvarligt och säga ifrån. Jag garvade…


0 Responses to “Covered up with a smile I had learned to fake”



  1. Kommentera

Kommentera

