20
Nov
08

Whatever doesn’t kill you, just makes you stranger !

En händelserik vecka följt av en händelserik helg och fartfylld början på denna vecka. Först var det leta efter ny bil. Få tillbaka min BMW från verkstad. På fredag skulle jag få besök från Göteborg och Tyskland men blev bara en som ”made it”, Nilufar blev sjuk och stannade kvar. Så hennes biljett blev het eftertraktad. Jag gjorde bästa av situationen och gav den som födelsedags present till en tjejkompis.

Maz Jobrani Live i Stockholm. Han var otroligt bra. Nytt material och de var bra. Han är hårt arbetande, eftertraktad som komiker och fortfarande lika ödmjuk som förr. Zinat Pirzadeh värmde upp med sin egen personliga stil och hon är en av de få komiker jag känner som skrattar åt hennes egna skämt och det är på sätt och viss ganska charmigt. Sen intog Maz scenen. Han dansade sin väg in och avslutade med DooDoo Ro DooDoo IRAN! Jag Mahsa och Morvarid garvade så mycket att tjejerna behövde fixa sin smink efter showen. Vi fick träffa och få autograf av Maz, och blev även bjuden på efterfesten med han. Skön kille, han skämtade med alla och var avslappnade och såg till att alla på efterfesten kände sig lika speciella. Jag berättade att även jag var en hobby ståupp komiker och han uppmuntrade mig och gav mig lite tips, samt inbjudan till hans show på Mandalay Bay, Vegas på slutet av året.

MAZ JOBRANI

MAZ JOBRANI

Ziva mår också bra. Vi har båda lärt oss nya saker. Hon har bland annat lärt sig gå baklänges, ge vacker tass, stå på två ben och be, samt ligga och krypa. Jag känner mig som Cesar Maillan, The Dog Whisperer. Men det kan även bero på att Ziva är en lättlärd hund ras eller att vår hundlärare metoder fungerar riktigt bra. Nu måste Ziva lära sig ett nytt trick till nästa lektion. Frågan är vad finns kvar? Nåväl har hela helgen att komma på något. Hon gillar sin nya säng. Nu kan hon samla alla sina leksaker i den.

Jordan Sparks – Tatoo – http://www.youtube.com/watch?v=iXdWQ80lKxQ


0 Responses to “Whatever doesn’t kill you, just makes you stranger !”



  1. Kommentera

Kommentera

