11
Nov
08

Its not always as bad as it seems, its much worse..

Det behövs ingen psykolog att se när en människa är i riktiga trubbel. Häromdagen fick jag uppleva vad många bara får se på filmer. En vän som hade hamnat riktigt illa till ekonomisk. Jag tog ut så mycket som jag bara kunde, och det var ingen liten summa. När jag väl hade gjort det så kunde jag läsa i hans ansikte att det här är inte ens i närheten av vad han behöver. Utan det här är bara för att köpa tid. När han sedan försvann under jorden dagen efter så insåg jag hur lite tid jag hade köpt åt honom och då insåg jag hur illa det verkligen är. Hans skuld växer med 100 000 för varje dag. Det är inte någon bank han lånat ifrån och det är inte kronofogden som kräver in pengarna. Jag bryr mig inte om pengarna, tanken att hans liv är i fara och att jag kanske aldrig får se honom igen i Sverige är vad som är jobbigast.

För att inte komma allt för långt ifrån ämnet av min blogg så ska jag avsluta med något som alla killar som blivit lämnat av sin fru, fästmö, sambo eller tjej, skulle vilja höra/läsa från de men kanske bäst om de inte gör det. Tänker inta avslöja var jag fått den ifrån ännu. Ni får gärna gissa, via kommentarer.

Älskling, jag önskar jag kunde ta tillbaka det jag gjort. För om det inte var för det jag gjort, så skulle vi haft kvar det vi hade mellan oss och jag vet nu att det hade hållit. Jag kan hålla med att vi båda sagt saker som vi inte menade. Men jag varit den dumma. Skulle aldrig vänt dig ryggen. Livet är så elakt när du är där ute helt ensam. Det har funnits flertal tillfälle då jag velat ta upp luren och ringa dig. Säga baby, jag saknar din kärlek. Tänker inte hålla mina känslor i schack längre. Din tjej kommer komma hem igen. Och jag vill att du ska älska mig, som om jag aldrig lämnat dig. Och jag vill att du ska hålla om mig, som om jag aldrig lämnat dig. Jag vill att du rör mig som om ingentig har hänt. Tror du att vi kan fortsätta där vi lämnade allt? Precis innan den dagen jag sa till dig att jag bestämmt mig för att gå vidare med mitt liv? Då jag packade mina saker och flyttade? För jag insett att utan dig är min värld en tom plats. Och varje steg ifrån dig känns som flera mil. Och varje dag utan dig känns som flera år. De är så kallt utan dig även om jag är i en varmt plats. Jag vill ringa dig och säga att jag saknar din kärlek. Jag har fått nog av allt och saknar dig så mycket. Jag vill tro på oss och vad vi hade. Så din tjej kommer tillbaka till dig. Till din stad, till din gata och hem till dig. Du och jag tillsammans igen. Vi kommer gå hur långt som helst, för så som vi älskar varandra finns det ingen hejd.


0 Responses to “Its not always as bad as it seems, its much worse..”



  1. Kommentera

Kommentera

