09
Nov
08

Sunday ritual

Nu är söndag här. Och det finns inget bättre än lata sig i sängen, sova länge (inte när man har en valp), läsa morgontidningen och ta en sen brunch med vänner. Idag är det dags att prova nytt ställe. Fåfängan är ju en klar klassiker och favorit men nu har flera andra restaurang och hotel runtom stan fått upp ögonen. Clarion Hotel erbjuder också brunch nu från 12:00 och idag är det premiär för mig. Jag och Ziva varit uppe sen nio tiden. Varit på promenad och hon har fått sin brunch. Nu sitter hon och borstar de få tänder hon har med en Dentastix. Intressant att hon måste alltid sitta precis framför mina fötter och tugga på denna. Så om jag ska röra på stolen lite så måste jag akta att inte rulla på henna. Jag har försökt flytta på henne några centimeter så att hon ska sitter bredvid stolen men hon kryper bredvid min fot nästan med detsamma.

Efter att vi blivit mätt och belåtna ska vi ta det lugnt och njuta av gott sällskap. Dagens pigga människor förutom jag, Ziva och syrran är Bea, Rebeca och kanske även Marisol. Har man varit ute är det svårt att motivera sig att gå upp redan vid tio för att vara på plats klockan tolv. Jag har aldrig haft problem med att gå upp men jag är inte normalsovaren. Jag vaknar som en tupp vare sig om jag är ledig eller inte. Och jag behöver aldrig mer än 4-5 timmars sömn. Bra eller dåligt? Ja det har sina fördelar och även vissa nackdelar. Till exempel är man rätt tunnt om sällskap tidiga helger då alla sover länge, medans jag är uppe. Men nu har jag ZIva !!!!!!

Senare på kvällen är det dags för standup på House Of Comedy. Börjar 20:00 och jag gör än en gång reklam för Branne, klubben och i viss mån migsjälv. Kom förbi, ni får mycket underhållning för pengarna. Jag kan till och med lova pengarna tillbaka garanti.

Nick Lachey – I Cant Hate You Anymore 
http://www.youtube.com/watch?v=7bk6UUdz54E


0 Responses to “Sunday ritual”



  1. Kommentera

Kommentera

