07
Nov
08

Obama? Oh Mama ! Yes we can ?

Det var ju inte så otänkbart men ändå så är man överraskad att Amerikanska folket tog förnuftet till fånga och valde någon som förespråkar ändringar i många viktiga punker så som sjukförsäkring, miljöfrågor och kriget. Men jag hoppas att de ger honom tid att bli värm i kläderna och hinna städa undan den röra som Mr Bush lämnat efter sig. Dessvärre kan det ta mer än en mandat period att göra. Obama har många tuffa månader framför sig. Men var folk så dumma att välja Bush för en annan mandat period så kan de väl chansa att rösta på Obama en gång till för det lär krävas för att man ska kunna märka någon som helst ändring.

När jag fick veta att Bush blev vald för en andra mandat period för fyra år sen trodde jag att det var ett skämt. Seriöst? Var folk blinda ? Dumma i huvuet eller hade de växlat ihop honom med en annan Bush. Men i ärlighetens namn så fanns ju ingen vettig att rösta på förra gången. De hade val mellan 2 olika skitskålar att äta ifrån. Jag kunde inte fatta att under fyra långa år med Busgh kunde inte demokrater vaska fram en bättre kandidat. Men men nu är allt water under a bridge. Ja vi kan nu se fram emot ändringar som kommer att påverka hela världen. Den första ”färgade” president i USA kan öppna vägar för en hel del andra ”färgad” folk runt hela världen. Och kanske även gör attetyden hos resten av världen mildare mot Amerikaner.

Det märktes ju även på valdeltagandet att folk verkligen ville ha en förändring och de såg potential i demokraternas nya kandidat. Valdeltagandet hade inte varit så hög på hundra år. Och det kan ju bara bekräfta det jag sagt hela tiden. Så länge det inte finns någon bra kandidat att rösta på är det ju ingen ide att ens bry sig om ”Election day”.

Vidare till annat. Ziva har vuxit till sig nu. Hon väger dubbelt så mycket som hon gjorde 3 veckor sen då jag tog hem henne. Visserligen är det inte mer än 4 kilo men ändå. Hon har blivit väldigt lydig och fäst vid mig. Hon har redan lärt sig att gå i koppel. Och hon hittar hem till oss och farmor. Är det sent och inte många andra hundar ute kan jag ha henne lös och hon går bredvid eller bakom mig. När jag säger till henne spring hem så rusar hon fram till dörren och väntar tills jag öppnar dörren. Samma sak då vi ska hälsa på mina päron. Hon kan vägen och när vi närmar oss går hon snabbt och ställer sig vid dörren.

Hon är så smart att redan nu är hon nästan rumsren, lärt sig sitta och ordet NEJ har väldigt bra effekt. Förutom när hon är på YaaYaa humör. Då spelar ingen roll vad man säger, hon springer som en dåre och nafsar på allt och alla. Överskotts energi så det räcker att driva en hel kvarter. Min bebis är nog en av de bästa hundar jag fått träffa hittils. Första vetrinär besök och vaccination samt valp kurs är att vänta nästa vecka. Men redan ikväll ska hon få träffa sin faster.

Rihanna – Rehab – http://www.youtube.com/watch?v=n795q8pYrDI


0 Responses to “Obama? Oh Mama ! Yes we can ?”



  1. Kommentera

Kommentera

