26
Okt
08

Forget but not forgive

Du högg ner mig som en blomma som skulle precis börja blomstra och höll mig utan sol och vatten. Till slut fick det mig att inse vad som var fel med mig. Du la mig på en hylla och behöll mig undan allt och alla. Jag kan bara klandra migsjälv och du gjorde ju detsamma och la all skuld på mig. Och det hade du rätt i. Jag kan skriva tusen inlägg till om det och det är nog vad jag förtjänar för att ha varit så dum. Jag kan skriva för alla att läsa över hela världen, eller försvinna för att aldrig mer hittas. Du drog en snare runt mig och hängde mig för att dö. Men jag bestämde mig för att släppa min rädsla och rädda migsjälv. Du gjorde mig till en mindre man än jag var men det fick mig att öppna ögonen och till slut att se vad jag inte kunnat se under all den här tid. Jag kan skriva en bok om allt, en bok som chockerar och bestör alla som skulle läsa den. Om allt som du tog och försökte ta ifrån mig. Den väg du går på nu är flera tusen mil lång och på väg till ingenstans, och det är väl där du hör hemma. Oh va skönt det är att leva när det inte finns något mer att ge till dig. Att glömma allt men aldrig förlåta. Att inte älska dig och inte se dig längre.

OASIS – Stop Crying your heart out


0 Responses to “Forget but not forgive”



  1. Kommentera

Kommentera

