17
Okt
08

First night, First day

Första natten ifrån mamma och syskonen brukar vara hård. Men jag hade läst på. Tog med mig en handduk. La den bland mamma och alla andra valpar medans vi skrev på nödvändiga papper. Sen tog jag den, virrade den runt henne och satte mig i bilen och körde hem. Väl hemma så fick hon gå på sin första toa besök ute på gräsplanet. Så duktigt av henne att hålla sig så länge.

Sen fick hon springa fri och känna på området. Men hon hade koll på var jag befann mig hela tiden. Så fort jag visslade kom hon springande. Väl hemma fick hon lite mat och vatten. Sen gjorde jag ordning säng åt henne i mitt arbetsrum med just den handduken och lite annat. Och jag la min klocka under handduken så den skulle låta som hjärtslag. Hon kände sig bekväm och somnade. Men mitt i natten blev jag väckt av att hon gnällde. Så jag tittade ner och hon står nedanför sängen. Jag förflyttade mig till vardagsrum för jag vill inte ha henne i sängen. La henne under soffan och hade min hand bredvid henne. Det funkade i typ 5 minuter. Sen började hon gnälla igen. Aha ?? Okej då du får komma och lägga dig på min mage. O vips och somnade på 10 sekunder. Väckte mig runt 6:30 för hon ville gå på toa. Så jäkla fin och smart redan vid 8 veckor. Måste komma på namn snart. Ginger, Pixie, Nala, Iva, Ziva och Nika. Är topp kandidater.


0 Responses to “First night, First day”



  1. Kommentera

Kommentera

