08
Okt
08

Crash, Boom, Bang !

Så var det dags igen. Det kryllar av människor som borde absolut inte köra bil. Så köper de sina stora Jeepar och ger sig ut på vägar. Jag har hittils lyckats undvika de. Men idag hade jag inte lika mycket tur. Blev påkörd från sidan i cirka 80-90 km/t. Jag såg att han skulle krocka med mig men jag kunde inte tvärnita för då hade jag blivit påkörd bakifrån och kunde inte flytta sidledes heller för det fanns mitträcke. Det var bara spänna sig och ta smällen. Det hela gick så jäkla fort men kändes som det hände i slow motion som man ser i action filmerna. Han träffade mig, fick sladd, gick på 3 hjul och sen träffade nästa bil. Alla andra började bromsa. Däckrök och damm och bildelar överallt. Jag älskar min bil ännu mer nu. Den tog emot smällen och kunde sen ta sig därifrån med egen maskin. De andra bilar fick bärgas. Den är så pass säker att jag kände knappt ngt förutom i nacken och armen trots att Audi Q7 väger över 2,5 ton. Nu är min älskling mörbultad. Stötfångare fram, höger framskärm, höger dörr, höger framlykta, höger sidospegel och tröskel på högersida måste bytas. Även passagerar stolen måste bytas för airbagen utlöstes fast ingen satt där.

BMW om du älskar att köra… Nej även om du älskar att överleva.

BMW 330XDC

BMW 330XDC


0 Responses to “Crash, Boom, Bang !”



  1. Kommentera

Kommentera

