07
Okt
08

More than a broken vow

Efter ett mycket långt uppehåll så var man tillbaka på scen. Även om det var inte någon klubb och bara nära vänner och bekanta så gjorde det inget. Att ha gått på mycket standup senaste tiden gjorde mig motiverad, taggat och inspirerad att köra igen. Och rätt som det är släpper den filter som man normalt har i hjärnan. Då kan man sätta en skämsamt spin på allt man hör och göra narr av allt. Skratta är det bästa terapin sägs det och det är sant. När man kan titta tillbaka och skratta åt sig själv och sitt ödet har man kommit över det värsta. Jag skrev en hel 7 minuters segment om min egen missär och vad min ex. har gjort mot mig alla dessa år. Många som sitter i publiken kanske tror att det är påhittat och överdrivet men vad jag gjort är att bara berätta allt med en skämtsam attityd. Nu har jag fått blodad tand och ska försöka uppträda så mycket som det går så jag kan finputsa materialet. Har ni chansen kom och se mig😉

Denna är dock dedikerad till Pishi, du vet vem du är.

Säg mig var gick det snett
För att jag vill veta
Sättet du tittade på mig sist
Sättet du höll om mig sist
Jag behövde se ditt ansikte
För att kunna förstå dig
Och se varför du och jag aldrig blev av

Men ditt ansikte och dina ögon sa inget
Jag ville höra men dina läppar vart förseglade 
Och de satte du mot mina för en kort stund
Jag ville fråga vem är det som skrämt dig så
Att du hellre vill se dig helt ensam än med mig
Kom ihåg hur du ville ha mig bara för dig

Nå jag lät dig gå och lät dig vara för digsjälv
Fast jag varje dag frågar migsjälv hur jag kunde 
Jag lät dig gå din väg, och jag frågar migsjälv varför
Varje gång du hör av dig och är ledsen bakom luren
Men nu har jag hittat ett sätt att på något sätt
Hålla hoppet uppe för den dagen du slutar vara rädd

Berätta för mig, de orden han sa som krossade ditt hjärta
Visa mig de såren som inte vill läka och de tårar du fällt
Låt mig nå ditt hjärta, den du lovade mig en gång
Eller har den chansen försvunnit för alltid ?


0 Responses to “More than a broken vow”



  1. Kommentera

Kommentera

