06
Sep
08

You are eventually not even a memory

Minnen åt upp mig, som att öppna såren igen. Och jag höll på bryta ned allt jag hade byggt upp. Mot all förmodan är jag inte ens säker i mitt egen huvud, om jag försöker gå tillbaka i tid. Jag tänker inte vara den som flyr från sina strid men jag inser att jag håller på förvirrar migsjälv i onödan. Nu vet jag vad som är värt att minnas och vilka strider som är värd att kämpas. Så varför ska jag titta bakåt och säga saker som inte har någon mening längre. Jag vet hur det blev så och det var inte rätt men ändå satte jag inte punkt i tid. Så nu när jag har satt punkt på en dålig vana tänker jag inte ta upp det igen. Håller fast vid den som blev min botemedel och låser dörren på en uppsjö av dåliga minnen, slänger bort nyckel och blickar framåt. Tar nya andetag och det gör inte ont längre som förr. Jag har så många nya dörrar öppna nu igen. Jag är stark på ytan men kanske inte hela vägen igenom. Men nu är det slut med dåliga vanor, och dåliga tider.

Rihanna – Take a Bow
http://www.youtube.com/watch?v=3wxGZjuqPAc


0 Responses to “You are eventually not even a memory”



  1. Kommentera

Kommentera

