27
Jun
08

Lord, please light my way

Ibland vill jag inte ens veta av dig, känner att om jag aldrig skulle se dig igen vore det ändå för tidigt. Men jag vill inte ha förståt dina signaler fel, inte ta fel beslut. Men jag vill inte älska dig i onödan heller. Oh du sa gråt inte och torkade tårarna från min kind. Du sa att jag behöver vara stark. Men dagen är lika mörk som natten och längre under sommaren. Jag kände mig som död och du fick mig att känna mig levande. Men nu i mörket kan jag verkan se eller bli sedd. Du begravde din kärlek för mig, där det inte gick att hitta. Men din kärlek, som var som en hemlighet blir nu erbjuden till andra istället för till mig. Det ligger en läskigt tystnad i mitt hem nu men jag kan ändå inte somna. Jag antar att det priset man får betala för kärlek. Och alla vet att det är inte billigt. Jag kommer ihåg tider då vi kunde samsas på en liten säng, och kanske inte ens sova en hel natt. Nu ligger jag helt livlös, på din sida av sängen. Jag är helt upp och ner och har hundra tankar i mitt huvud. Din kärlek är som en lampa hängande över mig säng, som släcktes helt plötsligt.

Bavar – Shadmehr Aghili
http://www.youtube.com/watch?v=zwyXv–B7DU


0 Responses to “Lord, please light my way”



  1. Kommentera

Kommentera

