25
Jun
08

What if I lose my fate

Känns som den här natten blir kallare och aldrig dag. Under stjärnorna ligger jag och kramar om migsjälv. Vaknar med den främliga känslan av att du kanske ligger bredvid mig. Vaknar, tittar omkring och ser ingen. Jag frågar migsjälv låg du under samma himmel och kanske vakade över mig från distans? Min bästa vän, kunde det vara du? Jag hatar att erkänna det men jag kände din närvaro under natten. Kanske för att för hundra elfte gången drömde jag om dig. Men när jag vaknar med hunger för din kärlek och närhet, söker igenom stan för att se alla de ställen du och jag brukade vara. Men du finns ju inte på någon av de platser. En röst i mitt huvud säger, fast det är svårt att erkänna, att nu finns bara jag. Du är inte den enklaste personen jag lärt känna och varit med. Det är svårt för oss att visa våra riktiga känslor för varandra. Vissa säger att jag borde släppa dig och gå vidare. Men fortfarande känner jag att om det finns bara en enda kille i världen som skulle kunna ge sitt liv för dig, hur svårt det än är att erkänna, skulle det vara jag. När hela världen är tokigt, alla splittras och ett liv med dig verkar inte vara möjligt längre. Så finns bara en röst som försvarar du och jag. Jag letar och letar efter var den rösten kommer ifrån. Men det är nog bara min egen röst. Svårt att erkänna men det är nog sant, så sant.

Siavash – Bargard http://www.youtube.com/watch?v=2DFzAGRogyw


0 Responses to “What if I lose my fate”



  1. Kommentera

Kommentera

