20
Jun
08

I remember you every day

Solen gått ned nu och jag sitter kvar i mörkret. Natten breder ut sig i rummet. Regn börjar falla sakta. Trodde aldrig att jag skulle behöva gå igenom förlusten av dig igen. Det var så svårt, du var allt jag höll kärt, och allt jag förlorat nu är inget gentemot vad jag har att vinna. Ett självisk liv, jag antar att det är vad jag har att vinna. Men kommer du ihåg mig alls? Jag kommer bara ihåg dig när du gick iväg nu. Samma gamla gata men ny lägenhet. Tystnad är allt som är detsamma här som där. Och minne av ett liv jag önskar att vi hade levt. För allt som du åstadkommit, och allt som du förlorat på köpet, mig som du kastade iväg. Bytte ut för ett helt nytt liv. Men jag kan inte göra som du, kan inte släppa taget, och kan inte vända om och gå min väg som du. Försöker hålla huvud högt och gå min väg. För det enda jag nu kommer ihåg är att du gick din väg.

Googoosh – Fasele
http://www.esnips.com/doc/9bbeb609-d05b-413c-a6fb-3dff063b4071/Parya–Googoosh—Fasele


0 Responses to “I remember you every day”



  1. Kommentera

Kommentera

