15
Jun
08

A bless from the passenger side window

Alltid lika kul att sluta en ute kväll med att sitta och polisanmäla bil inbrott. Jag hade inte gått ut på 4 månader. Och en kväll när jag väl är ute för ett par timmar ska det sluta så här. För en gång skull parkerar man bilen i city och när man kommer tillbaka efter 3 timmar har de brutit sig in i bilen. Värdemässigt var det inte mycket de kom över. Men stressen över att ringa och spärra besinkort, sitta i telefonkö till polisen och sen trauma att hitta min kära bil uppbrutet förstörde en milt uppiggande kväll. De hade tagit min ipod som är kopplad till bilen, mina Prada solglasögon, köpta från USA, min parkering tillstånd ( som de har noll användning för ) och bensinkorten som fanns i bilen. Som tur var skadan på bilen inte så farlig. Men det var lite kyligt att åka med passagerar fönstret nere hela vägen hem. Väl ute förstod jag varför jag hållit mig borta från Stockholms uteliv. Det lär dröja bra länge innan jag beger mig ut igen. OCH ännu längre innan jag parkerar min kära bil ute på gatan. Undrar hur länge jag ska sitta uppe och vänta tills polisen ringer upp igen. De hade problem med datacentralen och kunde inte ta emot hela min anmälan så de ska återkomma till mig. Awsome !

Morgonlåt : JNH – LONDON
http://www.youtube.com/watch?v=8gz1qwG8rkU


0 Responses to “A bless from the passenger side window”



  1. Kommentera

Kommentera

