08
Jun
08

Me and the Penguins

Jag satt och kollade på TV, sent på kvällen. Fanns inte mycket att titta på. Vandrade förbi natur kanalen. Det visades något om pinguiner. Jag kom och tänka på dig och vår resa. Då vi besökte Aquarium i Spanien och tittade på pinguiner. Det var vår sista resa tillsammans. Kanske därför jag kunde inte riktigt ta och åka dit igen för det skulle påminna mig om dig och om oss. Jag visste inte om det då, men tydligen pinguiner har samma partner för livet. När de valt sin partner så står de och sjunger för varandra, ja om man ska kalla det sjunga. Men ibland händer det att de tappar bort sin partner och är ifrån varandra för årtal men nästan alltid hittar de tillbaka till varandra. Och när de gör det är det precis som dagen de först träffades. De klappar sina vingar och sjunger för varandra.

Dagens låt : Homecoming – Kanye West
http://www.youtube.com/watch?v=FdAIMCKK_-w


0 Responses to “Me and the Penguins”



  1. Kommentera

Kommentera

