29
Maj
08

I wish you didn’t know..

Ashegh shodam, kash nemidonest
Kash daste delam ro nemikhond
Hala ke midone, dige ba man nemimone
Oon ke pishesh delam gire
Hala ke midone, mizare o mire
Hala ke midone, ke divonam karde
Dare mizare mano mire
Ashegh shodam, delvapasam
Gerefte hala rahe nafasam
Deltangi daram, ke behesh nemiresam
Cheshmaye oon sarde sarde
Vali dast az sareman barnemidare
Dare delam ro mishkone
Vali khodesh khabar nadare
Dastam ke hala ro shode
Dele man bi abero shode

Jag blev kär, önskar hon inte visste
Önskar jag kunde dölja mina känslor
Men nu när hon vet, stannar hon inte med mig
Nu när hon vet att det är mitt hjärta hon har
Nu när hon vet ska hon bara lämna mig
Nu när hon vet att jag är galen i henne
Ska hon dra och inte komma tillbaka
Helt anfådd och nervös är jag
Att jag kommer aldrig få tillbaka henne
Hennes ögon helt kalla och tomma
Men hennes blick låter mig inte vara
Hon håller på sakta tar död på mig
Men hon verkar inte veta om det själv
Nu när hon vet allt jag vet
Nu när jag trampat på min stolthet helt
Säger hon att det kommer aldrig bli av
För det är allt för sent påtänkt


0 Responses to “I wish you didn’t know..”



  1. Kommentera

Kommentera

