28
Maj
08

If my heart could sing..

Vissa nätter så finns det ingen hejd på mig sorg. Ingen stopp på min hjärna. Ingen stopp på mitt hjärtats lidande. Ingen hejd på min fantasi och orden bara sprutar ut. Jag önskar jag kunde skära ut den delen av mitt hjärta som brinner för dig. Men det är nog hela det för min kärlek för dig rymmer hela mitt hjärta. Den är så stor att det får inte ens plats i mitt hjärta, den har fyllt hela min bröstkorg. Hela mig och kommer ut ur mig. I form av ord, i from av gråt och i from av förtvivlan. Jag önskar jag kunde radera alla minnen. Alla bra som dåliga. För även när jag var som mest olyckliga med dig, var jag inte så olycklig som jag är nu utan dig. Du är ljuset i min mörkaste natt. För dig skulle jag slåss till döden. Och jag lovar dig, min gudinna att för alltid brömma och älska dig och hedra vår kärlek. Du vet den känslan, när du i en värld full av främligar ändå är så övertygad av kärlek. Kärlek som övervinner all förargelse. Kärlek som är inte bunden av en bit papper man skriver under och säkerhet som kan inte ges av de bästa säkerhetsbolag. Jag ser dagsljuset nu. Den var bakom skyskrapan nyss men stirrar in genom fönstret. Medans tiden jagar oss, jagar mig. Mitt sinne hänger kvar, tar mig till en tid av bara du och jag. Tid vi spenderade under samma tak. Den kärleken är en skatt. Jag har hittat den, och om du hittar den, du måste jobba hårt för att inte förlora den. Att göra den bättre, för vi är än inte förlovade för evigt. Och om vi är bara ärliga i vår strävan, kommer vi att finna kärlek som gud lovat oss alla. Kärlek större än något annat vi någonsin läst om, sett på film eller känt. Jag vill ha det, och jag vill känna det. Med ingen annan än dig. Säg till mig vad är det jag måste göra? Mina ögon är stängda men min själ är öppen. Jag litar på dig fullkommligt och dåraktigt. Men ändå minna sinnen är så rädda för att även beröra dig. Jag är så försiktigt, så rädd. För jag vill inte påskynda dig, jag vill inte skrämma iväg dig. För jag kanske bara förlorar dig på kuppen. Och då finns det ingen annan i den här världen för mig. Du och bara du, kan trösta min själ, släcka min törst och få mig att ändå vilja ha mer. Jag vill hålla om dig, lära känna dig som ingen annan gör. Låt mig visa dig delar av mig som ingen annan fått se. Låt oss växa samma till en union där vår kärna kan blomma ut i from av mini oss. Kom och ta den resan med mig, till en tid framöver, så vi kan se den framtid som jag bara ritat ut i min hjärna. Där världen är alltid ljus. Jag brukade fråga migsjälv om allt det jag tänkt ut för oss är en illusion. Om jag bara drömde och blandade ihop det med verklighet. Och till slut jagade någon som jag skulle förlora. Men jag har blint förtroende i alla de valen som vi gjort och gör. För javisst kommer kärlek blomma ut för gud har välsignat vårt öde gång på gång. Nu för mig har kärlek inte varit enkel för du är inte enkel. Det har varit en strid, med dig och migsjälv stundtals. Och det har nästan besegrat mig gång på gång. Det finns tider då jag trodde att den skulle bli slutet av mig som det känns nu. Men allt det har gjort är att skrämma mig, dock gjort mig starkare. Min kropp och själ blivit skadad, utom all läkning. Det fanns tider då jag kände för att utnyttja ödet, bli elak och hämnas. Men då kommer jag ihåg dina ögon, dina läppar och ditt leende. Jag insåg att all min ilska mot dig var egentligen förträngd kärlek. Oh min prinsess, min gudinna, du som bär på min ofödda dotter. Den dotter som kommer vara din spegelbild och min. Jag försöker tygla all mina känslor och all min existens för dig, Men nu krävs det värsta av mig, att sätta dig fri. För att se om du kommer tillbaka till mig. ”If you love someone, set her free, if she comes back to you, she is yours to keep forever.”

Med det säger jag gonatt, nja go morgon..


0 Responses to “If my heart could sing..”



  1. Kommentera

Kommentera

