25
Maj
08

Inevitable is Nothing

Nu finns det inget att undra längre. Nu vet jag att jag har verkligen gjort allt i min makt. Visat dig på alla möjliga sätt att jag älskar dig och finns här för dig om du vill ha mig. Jag stod på mina knä och bad dig öppna ditt hjärta för mig. Du öppnade den och det fanns tydligen inget kvar där. Så nu vet jag att du vill inte ha mig. Du är inte förvirrad, du är inte rädd. Du älskar inte mig på samma sätt längre.

Jag har förlorat dig. Jag kanske gjorde det för länge sen men du lyckades lura i mig att det fanns ändå en chans. Och jag lurade migsjälv när jag blundade för alla varningstecken. Men bara för att jag förlorat denna strid så betyder inte att jag är helt förlorad. Behöver inte betyda att jag slutar älska dig eller slutar kämpa. Jag kommer fortsätta tills min kropp och själ ger upp. Bara för att jag lider och blöder behöver inte betyda att jag är skadad och kan inte fortsätta leva. Det betyder inte att jag fått vad jag förtjänat. Jag har valt det här, och dig, bra eller dåligt, på gott och ont. Jag gick vilse en gång, men varje gång jag försökte gå ifrån dig, glömma dig och varje dörr jag försökte gå igenom för att lämna dig var helt enkelt låst. Nu väntar jag bara på att den här chocken ska lägga sig, att jag ska sluta blöda. Du kanske tror att du är stark och älskad med massor av val i den här lilla världen. Men det betyder inte att du vunnit, bara för att du har lyckats få mig att sukta efter dig för att sen nobba mig. För rätt som det är kan dagen vända och i en större värld kan du känna dig vilse och liten. Och när du väl försöker korsa en väg kan du stöta på hinder. Dörrar du försöker öppna för att komma bort ifrån mig kan vara låsta. Jag förväntar mig ingenting från dig, eller någon hjälp från dig eller någon annan. Allt jag bygger och uppnår kommer jag göra med egna händer.

Dagens låt : Age Eshghe Mani – Ali Ashabi
http://www.bia2.com/music/player.php?id=6


0 Responses to “Inevitable is Nothing”



  1. Kommentera

Kommentera

