01
Maj
08

Choices are few and painfull

Gamla tvivel väcks till liv, om en flicka från förr. Hon testar min stolthet. Först låter hon mig komma nära för att sen ta avstånd. Jag lämnar min ensamhet för att inte vänja mig vid det. Men jag verkar ha förlorat min speciella plats i hennes hjärta. Jag höll mina känslor i ett tryggt plats inom mig. Jag kommer ihåg hennes ansikte oavsett hur lång tid passerar, tjejen som gjorde mig till sitt eget. Och hur hon sen lämnade mig ensam. Allt är väl i sin ordning nu, bara jag behöver fylla i tomrummet hon lämnar efter sig. Kanske krävs en recept eller två. Jag ser ned från mitt fönster och ser hur natten krypor fram, tänker mig att hon är här, att jag tittar i hennes ögon, att hon lyssnar på mina ord. Livet är rättvis mot de som är ärliga. Kanske om jag inte bränner alla broar, en av de leder mig tillbaka till henne inom sin tid. Eller så tiden går och hon tittar på medans jag förvandlas till sten. Jag kan inte kämpa emot hur länge som helst. Hon håller på går vidare med sitt liv utan mig, jag ser hur stjärnor tinar bort. Jag samlar ihop mig och andas in djupt. Kanske lika bra vänja sig vid att vara ensam.

Dagens låt : Tired of being sorry – Enrique Iglesias
http://youtube.com/watch?v=X86S5oZzzh4


0 Responses to “Choices are few and painfull”



  1. Kommentera

Kommentera

