24
Apr
08

Innuendos

Tomma hålrum, vad är det vi lever för egentligen? Känna sig lämnad, jag antar att alla varit där någon gång. Verkar som ingen riktigt vet vad vi letar efter i livet. Ännu en chansning och ännu en krossad dröm. Bakom alla spel döljer sig sanningen och rädslan. Tyvärr verkar det som ingen vill satsa helhjärtat längre. Mitt hjärta är fylld till bristningsgräns, alla uppbrytningar och försoningar får mig att skratta och gråta på samma gång. Vad som än händer nu tänker jag lämna åt slumpen. Kanske ännu en hjärtesorg och en misslyckad romans. Finns det någon som kan säga vad livet går ut på? Jag antar att det är något man lär sig under livets gång och fattar just innan man dör. Jag kommer passera ännu en milstolpe i livet så småningom. Känns som ny gryning men ändå är det mörkt och ovisst. Min själ blottad igen och sårbar vid beröring som en fjärills vingar. Vår historia går vidare men aldrig dör. Så jag står upp inför svårigheter som kommer, ler mot de och aldrig ger upp. För oavsett vad måste jag hitta ett sätt att gå vidare.

Dagens låt : Ships – Umbrellas
http://www.youtube.com/watch?v=XIgWOSp-gGU


0 Responses to “Innuendos”



  1. Kommentera

Kommentera

