18
Apr
08

Nothing left to lose

Det hänger något i luften. Jag kan inte säga vad det är men något är på väg att hända. Himlen är levande och det brinner något i horisonten. Jag kan lova dig att det är något på väg att bära eller brista. Och här sitter jag och har en bitter bråk med migsjälv. Tänker då jag höll i din hand under de mörkaste stunderna. Vet inte var du är på väg, men jag vet att du är iväg snart. Allt det här känns förmycket för en enkel själ som jag. Jag reser mig upp som om jag inte har något mer att förlora. Och jag har ju inget annat val att förlora känns det som. Jag tänker tillbaka då jag kände din värme och din sköna beröring. Jag vet inte mycket men jag gillar att gå tillbaka och hitta de stunderna i minnet. Jag kan inte vänta ett år till. Jag vet inte hur hård den här vinden kommer blåsa och om den kommer ta med mig. Kom och sjung med mig under natten som om vi vore fria att göra vad vi ville, vi trycker gasen i botten och världen bara flyger förbi oss. Kom vi försöker, en sista gång. Jag reser mig upp sakta för att hitta dig än en gång. Men jag inser att det finns inget val, inget väg som leder till dig. Inga mer val, inget mer att satsa och självklart inget mer att förlora.

Dagens låt : Follow Trough – Gavin Degraw
http://youtube.com/watch?v=kBfbnjjjdKw


0 Responses to “Nothing left to lose”



  1. Kommentera

Kommentera

