26
Mar
08

When is the end of the world ?

Jag har inte sett dig på ett bra tag nu. Jag var bara här i dina trakter igår och dödade tid. Tittade omkring, ville knacka på din dörr men kunde inte. Sist jag såg dig var i ditt mörka sovrum. Vi var nära varandra som ett gift par. Vi höll om varandra, pussades och smekte varandra till sömn. Du trodde att vi hade det trevligt, förutom jag. Jag hade på känn att det kanske var slutet av oss. Du tog med dig mitt hjärta, och kastade den ut i havet. Du lurade mig med dina vackra, oskyldiga ögon in i det sista. Och du vet jag tror på dig för att jag är blind av min kärlek för dig. In i det sista du spelade din roll rätt. Du kysste mina läppar och sen krossade mitt hjärta. Och det kändes som det var slutet av världen. Även i mina drömmar drunknar jag i min sorg. Den bara växer, växer i styrka, omger mig och försöker dränka mig. I dess starka vågor, sträckte jag ut min hand till dig, så långt bort, men du bara viftade bort mig som en okänd tiggare på gatan.


0 Responses to “When is the end of the world ?”



  1. Kommentera

Kommentera

