25
Mar
08

Its better to have loved, and not lost

Står en stenkast från där jag först mötte dig. Jag går sakta och ensam under blötsnö och vinden blåser. Känns som alla stjärnor i himlen har slocknat ikväll. Mitt hjärta har gått vilse och är borta. Och den är uppe i himlen, letar efter stjärnorna, månen och dig. Försöker komma igenom tjocka moln och lider av sorg. Jag är helt förlorad utan dig. Hela min värld förvandlas till sand och jag drunknar i den som om det vore havet själv. Jag är helt galen i dig. Från de mörkaste gränder hör jag ännu en sorglig låt som påminner om vårt öde. Varje steg jag tar, tänker jag på dig. Varje fotsteg jag tar vill vara en mot dig. Alla de stjärnor ovan jag såg på förvandlats till stenar och havet av mina tårar blir allt djupare. Snälla säg till min hur länge till? Det blåser som om det vore öken, och jag känner mig som en öken kung utan drottning. Mitt kungarike ligger i spillror. Vinden ökar och gamarna närmar sig. Det här blir mitt livs fängelse, om du blir någon annans fru. Jag vill spränga den fängelset i bitar, men mina fiender är för många. Jag har aldrig i mitt liv, känt mig så ensam som jag gör nu. Och även om mitt liv går bättre än någonsin, så betyder inget av det någonting. Det finns ingen seger, utan din kärlek.

Dagens låt : White Flag -Dido
http://www.youtube.com/watch?v=gNe2xy5YRLo


0 Responses to “Its better to have loved, and not lost”



  1. Kommentera

Kommentera

