18
Mar
08

I forgive you but never forget you

Oh va länge sen jag hörde dagens låt. Jag kommer ihåg att vi lyssnade på den när vi först började träffas. När du fortfarande bodde i din morfars lilla etta. Du uppe i singel sängen, jag nere på golvet bredvid dig. Min laptop spelade den medans vi höll händer och somnade. Oh va lycklig jag var då. Det var som texten talade till mig. Jag kunde inte önska mig ngt annat då. Jag svär på den kärlek jag har för dig att jag är jämnt och ständigt orolig för dig. Det går inte en stund utan att jag tänker på dig. När jag hör en låt, när jag ser snygga skor, fina kläder. Det var inte tänkt att det skulle bli så. Att du skulle bli min allt, min bästa vän, min flickvän, min livspartner för att sen lämna mig. Vad hände? Och hur gick det till? Att jag blev så förälskad i dig? Jag försöker skylla det på din skönhet men det är för att jag ska känna lite mindre skuld. Jag vill komma och träffa dig, och se hur kommer det sig att efter så många år av kärlek, nu du vill bara fly ifrån mig? Kanske jag kan se i dina ögon en glimt av de forna känslor och kan få frid. Kanske jag möts av samma känslokalla blick som jag såg sist. Som bara gick igenom mig. Jag blir så rädd att en vänskap så djup, en kärlek så stark kunde en dag vara borta. Nå var du än är och vad du än gör, jag är med dig. Du kan gå till världens andra ända och jag kommer fortfarande älska dig. Du visste det förr, du vet det nu och så fort du öppnar din almanacka så stirrar mina sista ord dig i ansiktet.  

Moein – Lahzeha


0 Responses to “I forgive you but never forget you”



  1. Kommentera

Kommentera

