15
Mar
08

You were my one and only

Mår du bättre nu? Eller är det detsamma som förr? Är det enklare för dig nu när du är utan mig? Nu när du har mig att skylla på för att det gick snett? Du sa att jag var din stora kärlek, och man behöver ju bara en i livet. Vi skulle dela vår kärlek mellan oss. Men älskling du lämnade mig, för att jag inte brydde mig tillräckligt? Gjorde jag dig besviken? Behandlade jag dig illa eller? Du beter dig som om jag aldrig visade dig hur mycket jag älskade dig. Och att du vill hellre vara utan mig. Nå jag antar att det är försent att dra upp det gamla. Vi var som ett, men vi hade nog inte samma mål. Vi skulle hjälpa varandra genom livets krokiga väg. Nå vill du att jag ska förlåta dig? Eller vill du bara lägga mer skuld på mig? Har du inte sårat mig tillräckligt? Eller har du fler tricks bakom din rygg? Begärde jag förmycket av dig? Mer än att älska mig tillbaka, vara mig trogen och prioritera oss? Du gav mig ingenting istället och det är det jag sitter med nu. Vi var som ett, men med två helt olika mål tydligen. Vi sårade varandra gång på gång. Jag trodde att kärlek var enkelt, bara älska någon som älskar dig tillbaka. Behandla den kärleken som om den vore heligt. Men du bad mig dra åt helvette och sen fick mig att gå ner på knä. Men jag kunde ändå inte hålla dig kvar. Inte leva upp till det du ville ha, när allt du hade att ge mig var mer smärta. En kärlek, som är i mitt blod nu. Ett liv, som vi skulle dela. Du får göra det du måste, för du får också bara ett liv. Men ett liv med varandra, är inte det du var ute efter. Ett liv men med olika mål, trotts att vi försökte bära varandra genom den.

Dagens låt : Here without you – 3 doors down
http://www.youtube.com/watch?v=3J8q4cBSkTQ


0 Responses to “You were my one and only”



  1. Kommentera

Kommentera

