14
Mar
08

The Notebook

Jag tittade på filmen The Notebook. Han skriver ett brev om dagen till tjejen han älskar i ett helt år utan att få någon respons. Det är 365 brev. Jag satt och tittade på hur många inlägg jag skrivit under alla dessa år. Skillnaden är att han skickade de till henne och hon aldrig fick de. Medans jag skriver de här istället. Det är många. Det är nästan 200 inlägg som jag lagt upp. Och cirka 50 som jag aldrig lagt up. För att de var för privata, innehöll personliga och intima saker. Det är saker som jag vill säga bara till henne. Dikter som jag skrivit till henne. En del av de har hon fått, men jag tänker inte skicka några fler nu. Hon har bett mig att lämna henne ifred och jag håller mitt ord. Jag kommer ihåg när jag satt på planet till USA i november. Kände hur med varje minut och varje kilometer, saknade henne mer och mer. Så där skrev jag en av de sista dikt jag skickade. Jag kommer ihåg att jag hade tårar i ögonen när jag skrev det. Fick mig att tänka tillbaka till då jag reste till Belgien. Det var då jag insåg att jag hade riktigt starka känslor för henne. Det var någon låt jag lyssnade på som helt plötsligt fick mig att verkligen känna hur mycket hon betydde för mig, hur mycket jag älskade henne och att jag kunde inte tänka mig någon annan, trotts alla våra bråk och olikheter. Vid bytet till USA planet i Amsterdam såg jag ringen men eftersom mitt plan var försenad från Stockholm kunde jag inte köpa den. Den köpte jag på väg hem från USA. Jag haft den runt min hals ett tag men den ramlade då den är inte sluten. Jag vill inte tappa bort den, men jag undrar om jag skulle må bättre av att inte ha den längre. Kanske borde göra det hon bad mig att göra med den.
Det finns även några publicerade inlägg som jag försökte lösenords skydda men den idén fungerade inte. Så får det väl vara. Jag vet inte om hon läst det jag skrivit. Troligtvis inte. Hon sa själv till mig att hon kommer inte läsa det jag skriver. Inte för att det spelar någon roll. Vare sig hon läser eller inte så bryr hon sig inte. Och jag kommer nog fortsätta skriva så länge det har någon form av effekt för min del. Sen om det är för mig okända som läser så är det ingen fara för min del. Kanske de finner det tröstande att det finns någon som är i samma sitts som de. 

Dagens låt: Sabab – Shadmehr
http://www.youtube.com/watch?v=gXIEeFxQXTc


0 Responses to “The Notebook”



  1. Kommentera

Kommentera

