09
Mar
08

I am exactly where I am supposed to be

Jag börjar bli lite lätt paranoid. Jag vill så gärna ringa och prata med henne en sista gång. För då kan jag vara mycket lugnare inför operationen. Jag måste bara få säga hejdå ifall. Jag vill säga att jag trotts allt är väldigt glad att hon varit en del av mitt liv. Jag kan knappt fatta att en av de människor som stått mig närmast, någon som jag har levt med, någon som jag upplevt så mycket saker med, under alla våra resor och alla våra äventyr, ja hon kommer inte finnas i mitt liv längre. Och sättet som vi skildes åt, gud vad hårt. Jag kunde knappt köra hem från flygplatsen. Jag stannade flera gånger, intalade migsjälv att nej, det var inte sista gången du såg henne. Och efter att lugnat ned migsjälv, körde vidare bara för att komma ihåg hur kall och likgiltigt hon var när hon kramade om mig för sista gången. Som om jag vore någon obetydlig person och jag stannade igen. Känns som mitt hjärta håller på sprängs. Den slår så fort och hårt nu att jag hör den i mitt huvud. Tanken att hon är med någon annan äter upp mig inifrån. Så när jag väl byter om till sjukhus kläder och innan jag lämnar ifrån mig min telefon måste jag samla mod, svälja min stolthet och ringa, bara för att säga hej, önska henne all lycka och säga hejdå. Jag hoppas att hon svarar. Jag hoppas att jag får höra hennes röst, kanske för allra sista gången. 


0 Responses to “I am exactly where I am supposed to be”



  1. Kommentera

Kommentera

