07
Mar
08

It should have been me, it should have been us

Oh hur naiv jag kan vara. Jag tittar på min spegelbild och gillar inte vad jag ser. Jag står där ensam. Jag hade velat ha min älskling bredvid mig, att vi kanske skulle vänta på vår förstfödda. Eller kanske höra små fortsteg i vårt hem. Jag blundar och tittar igen i spegel och försöker tänka mig att i spegelbilden står jag bakom henne och håller om hennes mage. Men hur länge ska jag vänta på att den här känslan ska gå bort. Hon har gått, är med någon annan och kommer aldrig tillbaka. Jag kan vänta tills jag dör och hon lär inte komma tillbaka. Hon sa själv att hon kommer dra någon dag och aldrig titta tillbaka. Och att hon skulle glömma bort alla våra minnen. Hon är inte ensam som jag. Oh mitt naiva hjärta, hur kunde du tro att hon ville ha dig och bara dig. Hon kunde bara släppa taget efter så lång tid. Allt som är kvar är massa minnen och bilder som jag tittar på fast jag inte borde. Jag är så trött på att titta på bilderna, i hennes ögon, leta efter tecken och torka mina tårar. Jag kan inte tänka mig något annat sätt jag kunde visa min odödliga kärlek för henne. Så jag borde inte klandra migsjälv, fast det är svårt.

Dagens låt : You and Me – lifehouse
http://www.youtube.com/watch?v=QCe2GwscXgo


0 Responses to “It should have been me, it should have been us”



  1. Kommentera

Kommentera

