04
Mar
08

The day is getting closer..

Var kommer alla dessa ord ifrån? Vad ska jag göra med de? Jag skriver så mycket att jag kan inte ens lägga upp allt. Det verkar vara det enda jag gör. För det ligger bunt med saker här som jag inte publicerat. Jag bara skriver och skriver. Ibland undrar jag om någon skulle sno ngn av texterna jag skriver ned och göra en smörig låt av. Vore det inte roligt om jag fick höra ngn av de i radio en dag i framtiden? Jag sover inget längre. Jag är uppe för det mesta och jobbar som en robot. Umgås med alla som om jag inte har ngn bekymmer alls. Men under masken jag lägger upp finns alla bekymmer väl dolda för alla att se. Jag är orolig för min far, hans hjärta håller på ger upp sakta. De gör allt de kan men skadan har redan skett. Precis som med mig. Mitt hjärta, min hjärna och min kropp fått en ordentligt törn. Jag kan inte ens dricka längre för det får mig att gråta okontrollerad. Kan inte ta ngn lugnande medicin eller röka för att lugna mina nerver. Operationen är inte långt bort och jag måste vara helt ren i kroppen om jag ska komma ur den utan komplikationer. Sen om allt går bra är det 6 veckors rehabilitering. Det vore inget dåligt sätt att gå, när man ligger under narkos. Smärtlös bara somna in. Jag hört att det finns vissa som aldrig vaknar ur narkos. Men jag tror att min jävla oroliga själ kommer hålla mig vaken till och med under operationen. Jag vill absolut inte att de få människor som jag vet älskar mig få sorga. Men bara för att vara säker har jag skrivit ned allt som ska göras ifall… Jag valt att donera mina organ, att de inte ska hålla mig levande om jag är hopplös fall. Att även inte berätta för mina föräldrar. Att ha operationen när de är bortresta. Tåget rullar och inget kan stoppa det nu. Det är inte långt kvar och jag antar att det är kanske därför jag är så aktiv. För jag vill få ur mig allt så jag kan lugnt somna in. Så om jag inte kommer tillbaka lämnar jag inget osagt. Det finns så mycket som jag ville få gjort. Men utan henne verkar allt så meningslös så jag bryr mig inte längre. Kanske jag kan få frid någon dag. Dock har jag lyckats skriva klart min ”sista” inlägg innan jag ska under kniven. 

Dagens låt : A small measure of peace – Hans Zimmer
http://www.youtube.com/watch?v=GWm8-jlddaw


0 Responses to “The day is getting closer..”



  1. Kommentera

Kommentera

