16
Feb
08

Bedtime notes

Ännu en natt är här. Jag ligger och vrider mig i min nya säng väntar på att tankarna i mitt huvud ska lugna sig. Jag försökte distrahera mig med en film. Stort misstag. Paret i filmen får barn. Att se de gå igenom alla olika stadier från besked, till hormon svängningar, att han får kalla fötter. Bråk om barnets namn, färg på barnrummet och allt. Tills den dagen de ligger i sängen med varandra efter förlossningen med tårar i ögonen. Det märkliga är att inget av dessa stunder skrämde mig. Jag var redo. För första gången på länge fick jag tårar i ögonen. Jag tänkte på sista dagen vi spenderade. Hur förkrossad jag kände mig att hon absolut inte ville riskera att bli gravid. Jag gick runt och tittade på hennes mage som om hon bar på mitt ofödda barn. Kände på hennes mage som om jag förväntade mig en spark. I min fantasi jag kunde se hennes mage växa, och jag kunde se mig själv älska henne mer, ju större hon blev. Vet inte ens om det är möjligt. Men men, det var inte något hon var beredd att riskera. 

Dagens låt : Last Request – Paul Nutini

web analytics


0 Responses to “Bedtime notes”



  1. Kommentera

Kommentera

