15
Feb
08

Almost wonderfull…

Du säger att du är inte för mig, så varför mår jag bäst när jag har dig i mitt liv. OM vi är så fel för varandra, varför passar din hand så perfekt i min? Varför har jag inte ens styrka att stå upp utan dig? Jag vet inte vad framtiden bringar. Men jag vet när du var med mig, så kändes det att vi skulle klara distansen. Och jag hoppades varje dag att du skulle vara den jag delade mitt liv med. Jag ville aldrig vara utan dig för jag kan inte ta det längre, vill inte vänta längre. Varför förstod du inte det? Om jag inte var bra för dig varför sa du att du ville inget annat än mig? Fanns det något att göra som jag inte gjorde för att stanna i din famn? Om jag inte behöver dig säg till mig varför hör jag ditt namn i mitt huvud, på gatan av vinden? Om vi är inte rätt för varandra säg mig varför jag drömmer om dig som min fru? Jag vet inte varför du är så långt borta men jag tror och vet att vi skulle klara av allt som livet kasta mot oss. Jag hoppades att du skulle vara den som jag delade livets långa, svåra väg, alla upp och ner med. Och jag bad gud att du skulle vara den jag byggde mitt hem med. Och jag hoppades att du skulle vara den jag dog med. Jag vill inte springa iväg från mina känslor och jag förstår inte när mitt hjärta säger att vi var gjort för varandra. Nej det är inte mina känslor som är fel, det är att du inte har några känslor för mig. Men jag klarar inte av att stänga av mina för jag saknar dig, din kropp och själ så mycket att jag tappar andan. Jag säger ditt namn, blundar och tänker mig att du står framför mig, bara för att ha styrka att stå upp för en dag till. För jag älskar dig, vare sig det är rätt eller fel. Och även om jag kan inte vara med dig så vet jag att mitt hjärta är med dig hela tiden. Det skrev jag i din almenacka om du kommer ihåg.

Dagens låt : White flag – Dido
http://www.youtube.com/watch?v=NMB4xtnFlvo

web analytics


1 Response to “Almost wonderfull…”


  1. 1 emmelie
    13:49, lördag, februari 16, 2008 kl. 13:49

    Det är som utdraget ur mitt hjärta, stå på dig!


Kommentera

