14
Feb
08

Miss you like crazy

Jag skulle kunna ligga vaken bara för att kunna vara säker på att du ligger bredvid mig, titta på dig medans du sover, är helt borta och drömmer. Jag kunde tänka mig spendera resten av mitt liv, vänta tills du har somnat och kunna ta in det ögonblicket för evigt i mitt minne. För mig varje ögonblick spenderat med dig var som en skatt som jag lär hålla kärt för resten av mitt liv. Visste bara inte att det skulle inte bli fler än så. Jag ville aldrig blunda, aldrig somna för jag skulle sakna dig. Jag ville inte missa ett enda av dessa ögonblick med dig. För även om jag skulle drömma om dig skulle den bästa drömmen inte vara tillräckligt och jag skulle sakna dig. Ligga nära dig, så jag kunde känna ditt hjärta slå, och hela tiden tro att den slår för mig, och sen undra vad det är du drömmer om. Är drömmen om oss? Skulle jag inte vara rädd för att väcka dig skulle jag kyssa dina ögon och tacka gud att du finns i mitt liv. För så som jag kände ville jag stanna tiden för att kunna vara med dig för alltid. Jag ville inte gå miste om ett enda leende, en enda av dina tårar, inte en enda kyss och bara hålla dig nära med mig här. Jag vet innerst inne att ingen kommer någonsin att älska henne som jag, och ännu mer tragisk att jag lär aldrig älska någon på det sättet jag älskar henne. Men livet har sina motgångar och det här för jag markera som ett av de öden som sätter sitt spår i mitt liv som en av de svåraste stunderna. Jag har kämpat och fortfarande kämpar mot migsjälv för att inte ta kontakt med henne. Ringa, skicka mail eller bara gå och träffa henne för att kunna säga hejdå. Tyvärr så har vi redan sagt hejdå utan att jag visste om att det var för alltid. Hade jag vetat då vad jag vet nu, skulle jag hållit fast vid henne och aldrig släppt iväg henne oavsett vad. Nej det skulle inte varit rätt, man kan inte hålla fast vid en person som inte vill vara kvar. Jag tänker på alla hjärtans dag för något år sen då jag gick och överraskade henne på hennes jobb. Tänkte möta henne först på flygplatsen sen tänkte att jag skulle försöka se henne den 14:e. Men hon har gjort klart för mig att hon vill inte ha mig kvar i sitt liv. Efter så många år kunde hon inte ens ta någon timme ur sitt liv och prata med mig. Då finns det väl ingen ide att jag söker upp henne. Hur mycket jag än vill. Kanske enklare att inte vara här då behöver jag inte kämpa med migsjälv.

Dagens låt : Goodbye my Lover – James Blunt
http://www.youtube.com/watch?v=wVyggTKDcOE


0 Responses to “Miss you like crazy”



  1. Kommentera

Kommentera

