13
Feb
08

My love wasn’t enoughe…

Jag tar tur med bilen, och den styr sigsjälv förbi din avfart. Inget har ändrats under all den här tid förutom att att jag inte svänger in och stannar och knackar på. Jag tänker tillbaka på den tid jag hjälpte dig flytta in, och alla saker vi skaffa och gjorde för att göra det till ett hem. Den här mannen, han älskade dig med hela sitt liv. Men nu om du möter honom är han en främling för dig. Han sörjer, så ge han blommor för förlust av  hans älskade. För vad är det för ide att hålla fast vid en person när hennes kärlek bara bleknar? Vilket grym värld det är. Du hade inte mycket att förlora men allt att vinna, men vad du lär dig är inte så du väljer att leva. Så om det är gud som kommer imellan oss nu kan det inte vara samma gud som vet hur mitt hjärta blöder. Ta hand om dig min älskade säger hon, tro inte att gud har glömt dig säger andra. Bättre än ha älskad och förlorat, än inte älskat alls. Om jag var svag, snälla förlåt mig. Men jag var så jävla rädd för det här dagen. Du torkade mina tårar för sista gången och log mot mig. Ditt leende kunde få djävulen själv att gråta. Så dessa dagar har mitt liv förändrats men jag kommer blir bra någon dag. Jag sitter och räknar timmar, letar efter vad jag gjort för brott förutom att älska dig som jag gjorde. Men vad är det för ide att älska någon så mycket när du inte kan skydda sån kärlek från världen utanför? Jag hade tydligen så mycket att bevisa för dig ännu, så gud hjälp de som måste lita på din tålamod. Så nu iväg från varandra, utan någon dotter, eller son, antar att det finns bara jag som ska leva mitt liv nu. Ta hand om dig min älskade säger jag också, jag vill veta att du var älskad. Fast det kanske aldrig räckte för dig….

Dagens låt : Policy Of Truth – Depeche Mode
http://www.youtube.com/watch?v=sIWLYLzxoCA


0 Responses to “My love wasn’t enoughe…”



  1. Kommentera

Kommentera

