11
Feb
08

Heal me with your knife….

Jag släcker ljuset, jag lägger mig i sängen, försöker tysta ner rösterna i mitt huvud. För i mitt huvud är jag tillbaka i din säng, snälla inga mer lögn säger jag. Bara håll mig nära och se inte ner på mig bara för att jag råkar älska dig. Jag försökte få dig att älska mig. Men jag klarade inte av det. För om du inte tillåter ditt hjärta känna ngt och är inte ärlig mot digsjälv så vad har jag för chans? Här i mörkret, i de här sista timmarna, la jag mitt hjärta i dina händer och kände hur kraften gick ur mig när du vägrade ta emot den. Nej du gjorde inte det och gav aldrig ditt hjärta till mig, så med andra ord kunde jag inte få dig att älska mig. Jag blundar igen och då kanske jag inte upplever, den kärlek jag gav varje gång jag höll om dig men du inte ville kännas vid. Vår sista morgon tillsammans kommer än en gång och jag får göra vad som är rätt. Jag får acceptera och uppleva den som en sista farväl och ge upp kampen för din kärlek. För jag kan inte få dig att älska mig om du inte vill det. Ingen ide att ens försöka, det har inte varit hälsosamt för mig att älska dig utan att riktigt vara älskad tillbaka. Alla mina tårar, under alla dessa år och allt som jag trodde och hoppades på.

Dagens låt : Fools in Love – Inara George


0 Responses to “Heal me with your knife….”



  1. Kommentera

Kommentera

