05
Feb
08

The reason eludes me

Det finns ibland inga skäl att saker och ting är på det sättet. Så har de alltid varit och så kommer de säkert fortsätta vara. Jag kan inte förklara varför vi lever som vi gör. Allt och alla predikar om kärlek men många vet inte vad det betyder ens. Jag kan köpa en hel säck med meloner och i stort sätt alla kommer smaka likadan förutom en. Du kan jobba hela livet för en sak för att se den ska bara tas ifrån dig en på en dag. Men kärlek kommer befria mig från allt en dag. Just nu är jag fängslad i en i en cell byggd av migsjälv. Väggarna står fast och verkar som inget kan ändra de just nu. Försöker bryta ut tills jag står på bara knän, sälja min själ till djävulen och kanske han kan sätta mig fri. Men nej jag tänker inte ta den vägen. Det är som att andas in rök och sakta kvävas. Vinden blåser stark och jag försöker stå rakt. Hon ljuger rakt ut och jag är inte dum. Hon verkar inte behöva något skäl till att ljuga men hennes verklighet är inte den jag lever i. Jag har förstått det nu och lär aldrig falla dit igen. Vissa saker ändras inte men nu har jag ändrats för gott. Jag kommer en dag ha frisk luft i mina lungor och världen under mina fötter. Ingen slav för det hon kallar kärlek. Så hon får gå sin väg, den vägen jag inte kommer följa längre. Den väg hon alltid gått och jag försökt följa med.

Dagens låt : Whats left of me- Nick Lachey


0 Responses to “The reason eludes me”



  1. Kommentera

Kommentera

