04
Feb
08

I wish….

I wish the sky wasn’t blue, I wish the water didn’t get you wett and I wish that I didn’t still love my lying, cheating, ungratfull ex girlfriend.

Men under alla omständigheter finner jag tröst i att vad jag än skulle gjort skulle resultatet varit detsamma. Det är en stor lättnad att förstå hur totalt bedragen jag var. För då vet man att det skulle inte kunna bli mycket sämre än så. Ödet var bestämt när hon bestämde sig för att åka iväg. Hon skulle inte ge upp sin största dröm för att bli min och mamma till mina barn. Och hon skulle inte låta något eller någon komma ivägen för det. Och hon skulle göra ALLT för att nå den. Även sälja sigsjälv och sin kropp för att nå den. Hennes egna ord inte mina. Det förhållande är nog dömt att misslyckas. När båda inte jagar samma sak och inte har samma mål och prioriteringar i livet. Sen finns det alltid populära en gång otrogen alltid otrogen. Kanske inte stämmer alla gånger. Jag skulle aldrig riskera att förlora någon så viktig i mitt liv flera gånger. Men hon gjorde det, flera gånger och vann tillbaka mig. Då finns inga hinder, inga gränser längre för henne och ingen respekt. Hon kunde mycket väl vara otrogen mot mig igen. Här är en person som ljuger lättare än andra människor blinkar. Kanske allt hinner ikapp henne någon dag, kanske inte. Hon har självklart inget samvete, ingen skamm i kroppen och kanske även tillhör den gruppen människor som kommer undan med massa onda gärningar utan att råka ut för det själva. Jag ska hänga ringen runt min hals för ett konstant påminnelse på hur ödet är bestämt iförväg ibland oavsett vad du gör. Ironisk nog heter ring modellen ”Destiny” dvs ödet.

Dagens låt : C’est La Vie – Ishtar


0 Responses to “I wish….”



  1. Kommentera

Kommentera

