31
Jan
08

Keep the faith..

Den trasiga klockan fungerar som en tröst. Den hjälper mig sova inatt kanske. För enligt den så har tiden stått stilla ett tag. Den kanske kan stoppa imorgon från att komma. Den kanske kan stoppa allt som har hänt. Jag är fortfarande här och väntar. Jag har fortfarande mina tvivel om oss. Men jag är fortfarande mer optimist än pessimist. Jag är skadad som du är. Det vet vi båda att vi är. Jag bryts ned sakta. Med ett brutet hjärta andas jag knappt. Ett brutet hjärta som slår fortfarande för dig. I all det här smärta hittar jag lite lättnad i ditt namn. Och jag hittar mening, och fortfarande håller vid. Jag håller knappt tag på dig, din kalla sida var en varning för mig. Och fick mig att vilja hålla fast ännu hårdare. Du kom in i mitt huvud. Jag försökte som bäst skydda migsjälv. Men jag är som en öppen bok. Och jag ser fortfarande din reflektion i mina egna ögon. De letar efter meningen med allt. Och du söker fortfarande efter livet. Jag kan knappt få tag på dig, eller få kontakt med dig. Men jag tar mig an en dag till, bara för att se vad du kastar min väg idag. Jag hänger kvar med öppet hjärta och tar emot vad du än har för smärta att orsaka mig. Jag hänger på dina sista ord som sa att vi skulle vara OK. Känns som jag fortfarande står kvar där du lämnade mig för sista gången, helt ensam. Jag har inte gått hem för jag är vilse. Jag har inte glömt vägen hem. Men i mitt huvud är jag kvar där du sa hejdå till mig…

Dagens låt : What I’ve done – Linkin Park


0 Responses to “Keep the faith..”



  1. Kommentera

Kommentera

