27
Jan
08

Theres always something else…

Det har snart gått 20 dagar sen jag såg eller pratade med min fd. Jag märker hur dagarna bara går och jag går upp och ner. Vissa dagar är det skönt då man har mycket att göra. Då tänker jag inte lika mycket. Men när det väl finns tid för migsjälv hamnar jag i samma spår. Tänker hur enkelt hon kunde ljuga och lura mig in i det sista för henne var det alltid enkelt att klippa allt. Hon försökte aldrig att reparera skadan hon hade orsakat. Men det har varit slut för henne sedan länge. Hon kommer alltid på saker och ting försent. Hon påstår att hon ska vara ensam. Men det är ju också lögn. Hon kunde inte ens hålla sig till en kille medans hon var i ett förhållande. Hur ska hon kunna klara sig utan en enda? Men vem är jag att ha en åsikt om hur hon väljer att leva sitt liv nu. Jag hade inte ens någon talan medans vi var ett par. Jag antar att det funkar bättre för henne på det här sättet. Utnyttja folk så länge det bara går. Tills de fattar och säger ifrån.

Jag var så dum då jag inte såg varnings tecknen. Som hennes brist på sexlust, eller att hon kunde ibland behandla mig som luft. Jag kan tänka mig att hon varit otrogen mot mig flera gånger, men att jag fick reda på allt sista gången då det var för uppenbart. Hon kanske var mycket försiktigare förr men när tiden gick och hon blev bekväm av sig. Det var väl inte hela världen om jag fick reda på det. Vad var det värsta som kunde hända ? Att det tog slut ? So fucking what ! Hon tänker ju så jäkla högt om sigsjälv att det var otänkbar att jag skulle lämna henne. Jag borde vara tacksam att ens få gå bredvid henne oavsett vad. Som hon brukade säga : ” Vem fan tror du att du är?” och “Du kan bara dra åt helvette!” Varnings tecken! Fan va blind man kan bli av kärlek.

Dagens låt : Inara Geaorge – Fools in love


0 Responses to “Theres always something else…”



  1. Kommentera

Kommentera

