25
Jan
08

Do you love anyone, except yourself ?

I natt känner jag mig so kall och ensam. Jag sitter och ser hur länge jag mått dåligt. Det har snart gått två år sen jag började skriva om vårt eländiga historia. Varför ser jag ingen slut på det, ingen ljus i slutet av det här mörka tunneln? Och ännu en gång är du så långt borta. Distansen mellan oss blir bara större och större. Jag önskar du visste vad som händer inom mig. Att jag kunde förstå vad du vill ha ur livet. Att du verkligen hörde mig när jag säger att jag älskar dig med hela min existens och jag saknar dig mer och mer för varje dag. Ända sen du gick ut ur mitt liv för så länge sen. Du kom aldrig tillbaka på riktigt. Alltid hade ena foten i dörren. Jag vill höra att du tänker på mig, och jag går runt och önskar att du tänkte på mig. För jag tänker på dig varje sekund. Så många mil mellan oss just nu och det enda jag tänker på är att jag skulle aldrig sluta kämpa till du var min, bara min. Men jag har levt i det här drömvärlden för länge. Jag orkar inte drömma om dig längre. Jag orkar inte lura migsjälv längre. Jag har under snart två års tid väntat och drömt om oss. Jag känner mig så trött och sliten att jag orkar inte ens prata om dig längre. Så uttjatad. Jag har stått stilla så länge att jag kan inte ta någon steg. Jag är trött på att vara ledsen, trött på att stå på ett ben. Att försöka lita på någon som drar sig undan, så fort jag börjar luta mig mot henne. Jag faller handlöst mot marken och blir förkrossad. I am tired of being sorry. Du har nog visat ditt riktiga jag och hur bra jag vill tycka och tänka om dig måste jag vakna och se dig för den du är. En falsk, självisk människa som inte har en enda ärlig ben i kroppen. Jag vill inte, och kommer inte hämnas. I will let god deal with the things you do. Jag är för godhjärtat för att göra dig illa. Om man verkligen älskar någon vill man inte att något ont ska hända de. Du vet att jag älskar dig och skulle offra mitt liv för dig. Det är därför du behandlar mig som du gör. Men NO more. Du är inte min vän. Min vän skulle inte slita ut mitt hjärta gång på gång och stampa på den framför mig. Jag ska göra det enda vettiga. Bli den människa som jag var. Inte den du förvanlade mig till med ditt sätt att behandla mig. Jag var en glad, ärlig och snäll människa. Jag kommer sorga hårt och länge. Jag har förlorat migsjälv och min kompis, en låtsas kompis som aldrig existerade i verklighet. Bara i mina ögon.

Dagens låt : Nick Cave – What must be done


0 Responses to “Do you love anyone, except yourself ?”



  1. Kommentera

Kommentera

