23
Maj
07

Seek and you shall find

Äntligen hemma efter nästan en veckas frånvaro. Affärs resan var givande på flera sätt. Det öppnade möjligheter som kan komma att bli värdefulla för framtiden. Det gav mig chans att lära känna en kompis lite bättre. Man lär känna folk mycket bättre under resor. Man ser också sidor av de som man kanske inte visste fanns. Dåliga sidor även. Jag fick höra en del historier om hans liv, hans äktenskap. Ibland är det jobbigt att lyssna på sådant. Du vet de där par som är verkligen lyckliga, som gillar att göra saker tillsammans. Man sitter och tittar häpnad. Avundsjuk även. Sättet och entusiasmen när han berättade hur han överrsakade henne på deras bröllopsdag för några år sen och hur det sken i hans ansikte. Ibland var det för mycket för mig att ta. Jag var tvungen att titta bort eller begrava mitt ansikte i ölglaset och nicka. Hur han berättade att när man har de känslorna för en person hur allt blir mycket enklare. Även konflikter hjälper de att komma varandra närmare. Och hur han skulle aldrig riskera det de har för en minute, en timme eller timmars så kallad ”good time”. Jag vet inte om han har rätt. Om det sätt han lever är rätt, eller om det är för mig. Men det visar att det finns, det existerar lyckliga par. Till och med i din egen omgivning. Det håller, de ska nu fira 10 år och jag vet redan hur han planerat varje detalj. Kände mig glad för deras skull och ganska privligerad att få veta innan alla andra, innan ens hans fru får uppleva det. Men samtidigt mycket olyckligt att det kommer dröja länge innan jag kan göra detsamma.

Dagens Låt : Beck – Lost Cause  


0 Responses to “Seek and you shall find”



  1. Kommentera

Kommentera

