08
Maj
07

Finaly the day has come

Nu är dagen D här. dagen då hon på alla möjliga level äntligen kommit över mig och kanske släpper taget. Jag trodde det hade redan hänt för länge sen. Och ett tag trodde jag att det skulle dröja till sommaren. Men nu är den här. Det kom inte plötsligt. Det kom sakta, små ändringar i hennes ton, hennes beteende och hennes sätt. Jag trodde att jag ville ge henne en chans till, jag trodde jag kunde ge henne en chans till. Jag försökte övertyga migsjälv att vänta ett tag till. Hur ger man chans till ngn som inte vet om hon vill det. Oftast det vi vill mest är just det vi inte kan ha. Det vi önskar, lämnar oss hjärtkrossad, den sliter ut oss. Den önskan kan förstöra livet. Livet är hårt för de som inte får sina önskningar. Men det är ännu hårdare för de som inte ens vet vad de vill. Jag tror jag får acceptera att det här drömmen jag hade blivit en mardröm. Jag får försöka intala migsjälv att den verklighet jag lever i är bättre och kommer bli bättre. Jag får övertyga migsjälv att det är bättre att inte drömma om ett liv med henne längre. Och kanske jag någon dag kommer ha en ny dröm att se fram emot och hoppas på. För som det är nu väntar jag på att hon ska komma ut och säga det jag redan vet. Jag börjar förstå att om hon verkligen älskade mig skulle jag fått veta det tills nu. Kanske är det dags för mig att dra mig tillbaka och skydda mig själv så jag inte blir sårad värre än jag redan är…

Dagens Låt : Scott Stapp – Broken


0 Responses to “Finaly the day has come”



  1. Kommentera

Kommentera

