09
Apr
07

You just want to keep me hanging on to nothing

Jag känner inte igen dig längre, eller känner din varma beröring. Det märks att dina känslor för mig har sinat. Du har använt mig som nikotin plåster för att avvänja dig från mig. Jag tittar i ditt ansikte men den är annorlunda. Jag ser i dina ögon hur lite jag betyder för dig. Jag tittar och letar efter det som fick mig att känna mig trygg och älskad men den finns inte längre. Vi är som två främlingar som bor i en annan stad och ett annorlunda värld. Jag vet inte ens hur du tänker nu för tiden. Jag lär vara det sista du tänker på. Hur dumt av mig och tro att du faktist brydde dig om mig. Inget kunde vara längre bort från sanningen. Dina vänner, ditt jobb, din dans, din värld och allt annat kom före som vanligt. Det fanns väl ingen plats för mig i din värld, för oss. Jag förstår mig inte på ditt hjärta. För dig verkar det vara enklare om vi är ifrån varandra. Så det är kanske bäst att gå vidare som om vi aldrig kännt varandra. För allt jag vet och allt du gör antyder att vi är på väg dit.

Dagens låt : She has no time – Keane


1 Response to “You just want to keep me hanging on to nothing”


  1. 1 Wai
    20:41, onsdag, april 11, 2007 kl. 20:41

    Ryck upp dig, även om det är svårt just nu! Öppna dina ögon och se dig omkring för rätt som det är kommer du att hitta någon ny men först måste du öppna dina ögon. Denna dikt gillar jag väldigt mycket som kanske stämmer in på din situation:

    Vi kan väl vänta lite och se hur det blir.
    Vi kan väl lämna varann en liten stund.
    Vi kan väl gå åt varsitt håll och få nytt perspektiv,
    så lovar jag att vi möts för jorden är rund.

    Vi kan väl vänta lite och se hur det blir,
    nej här ska du få höra vad jag tror.
    Om vi går åt varsitt håll och får nytt perspektiv,
    så lovar jag att vi aldrig möts för världen är stor

    Av: L.Winnerbäck


Kommentera

