11
Mar
07

5 stages of grief

Det sägs att det finns 5 olika steg i sorg arbetet. Förnekelsse, förargelse, förhandling, depression och sist acceptans. Man måste hitta ut efter de här fem stegn sägs det. I mitt fall kan jag gå igenom flera av dessa emotioner på en och samma dag. Rätt som det är sitter jag och förhandlar med mig själv. Om att jag skulle vara villigt att förlåta henne för allt om det skulle bli jag och hon igen. För att sen komma fram till att hur mycket jag än vill så är inte hon villig att vara med mig oavsett vad. Jag accepterar fakta och istället blir arg. Jag som var beredd att göra vad som helst för henne och hon var inte ens villig att ta ett steg. Hon ville inte ens be om ursäkt eller säga adjö efter allt som vi gått igenom. Hon stängde dörren och så var hon borta för alltid. Jag går tillbaka i tiden i mitt huvud och försöker tilltala migsjälv att det hela har inte hänt. Jag förnekar det hela och säger till migsjälv att om jag blundar tillräckligt hårt kommer jag vakna ur den här mardrömmen. Jag kan sitta och titta på en av första sakerna hon någonsin köpt till mig, ett av första bilderna hon gett mig och tänka tillbaka och sen framåt. Någonstans i mitt huvud går tankarna igång att det ska bli oss, att vi hör ihop. Att hon någon dag kommer älska mig som jag älskar henne och att hon kommer försöka vinna tillbaka mitt hjärta. Jag vet! Jag hänger i luften och dagdrömmer. Men det är barnsliga önske drömmar. Inners inne säger hjärnan att hon kommer aldrig göra så, att hon kommer aldrig älska mig och hon kommer aldrig komma tillbaks till mig. Detta trotts att hjärtat säger något helt annat.Dagens låt : Moein – Gozashte


1 Response to “5 stages of grief”


  1. 1 knäckehäxan
    17:50, måndag, mars 12, 2007 kl. 17:50

    honey this isnt passion anymore, its obsession. from both sides.
    Ni håller så hård fast vi det förflutna att ni tillåter inte framtiden en chans, ett steg, för kanske om ni för en stund släpper taget så förändras något.Change is scary,but accept change and change becomes easy.om du/ni tillåter er själva att faktist ge framtiden en chans så kommer ni bli förvånade över allt som det kan bringa.vare sig ni blir ihop igen eller inte.
    Its about self healing,and before that theres noway anyof you can trust eachother again.Allt det här e så himla nerbrutet att det nästan inte finnsnågot mer ”shattered peaces” to glue.
    Bästa vore om ni kunde spendera lite tid för er själva och verkligen tänka vad det är ni vill uttav det här. Sluta med dramat.stop the obsession and open your eyes for tommorow.
    Pitty party has never saved anyones relationship but only taken the two individual downs with it.
    hjärtat våga släppa taget en anning och se vad som händer. det värsta har ju redan hänt,eller hur?….
    (ps.det här är inte bara riktad mot dig,utan de flesta som läser det här)
    varma kramar Mana


Kommentera

